zaterdag 2 november 2019

Oardriekskunde (1)

Lest von ik ien n old boekje Ons eigen Land - eenvoudige atlas van Nederland van de elf pervincies. (Deur W. Bakker en H. Rusch 38ste druk). Elf koarten met tekst derbij, over de laandbaauw, de industrie en de grond en zuks wat meer. Der is gien joartal ien t hule boekje te vienden. Wel von ik nog n lös stencil met toakblad over "t kiemen van de doodgewone brune boon", en doar het n leerling netjes op schreven op 28.2.1972: De meeste bonen hebben een staartje gekregen. Dus nem ik gemakshalve even aan: De atlas is van veur 1972. As je goed kieken noar de koart van pervincie Grunnen, vallen n poar dingen op.
Eiglieks zit de hule pervincie vol met bouwland, en ien t midden bij Hoogkerk, om e stad toe tot n nog enne boven Winsum is n groene zone van weiland - veeholderij dus (oranje is tuunbaauw). Kiek mor even noar dit koartje. Om eerliek te wezen, ik snap der niks van. Woarom stijt 90% van de pervincie volkeurd met lichtbruun, beige van baauwlaand? Woar bennen de gemengd bedrieven ien Grunnengen? Hoe zit dat met veeholderij ien t Westerkertier? Hemmen ze n fout moakt ien e atlas? Over welke joaren gijt dit? Dizze vroagen holden mij bezig.
Oproep: Welke lezer ken mij wiezer moaken en het antwoorden op dizze vroagen. Groag n reaksie.
Ondertussen zel k mij verdiepen ien de koarten van Drenthe en Vriesland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten