vrijdag 8 november 2019

Oardriekskunde (2) Grunnengen

n Week leden heb ik n koart van Grunnengen zien loaten. Ik vroeg toen: Wat is der loos op dizze koart? Ik heb verscheidene reaksies kregen. De koart is van Bakker en Rusch uut Sneek. Ze bruukten ien 1941 n nije methode van koarten met ploatjes. 


Wat mij aan de koart opvalt is:
  • Op de koart stijt ien t oostelek deel van t Westerkertier en Hunzingo een Grunneger bloarkop. Ien wikipedia wordt de term Grunneger bloarkop niet bruukt. Leden van de redaksie hemmen lang zitten bakkeleien over de noam en omdat der ok bloarkoppen bennen ien Zuud-Holland omgeveng Leiden en bij Arnhem, vond men dat de koe met bloaren Bloarkop hieten mos en gien Grunneger bloar. Wikipedia is sums wat drammereg, mor ja: Wel schrift die blift.  Blaarkop - wikipedia 
Over t laandgebruuk: 
  • t Grootste deel van Grunnengen (90%) is op e koart bouwlaand, t Westerkertier incluis. En dat klopt volgens mij niet.
  • k Ben geboren ien Gruupskerk en veul boerderijen ten zuden van de Friese stroatweg harren ien e joaren zestig vee mor doarveur ok aal. 
  • Veul boerderijen van rond 1900 hemmen schuren met stallen der ien. n Lange rieg met stallen veur melkvee. 
Dus Westerkertier had veur n groot deel geel wezen moet: gemengd bedrief. Dan blift de vroag, hoe is dizze koart van Grunnengen soamen steld? Veur mij blift dat eigenoardeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten